رفتن به محتوای اصلی
۱۲ تیر, ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۹

اختصاص 82 درصد از بودجه سال جاری شهرداری قم به پروژه های عمرانی

مطلب بدون عنوان 5000
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: بودجه شهرداری در سال جاری 14 هزار و 200 میلیارد تومان بوده که 11 هزار و 600 میلیارد تومان از این مقدار به امور عمرانی شهر قم اختصاص داده شده است.

به گزارش شهرنیوز، عباس حلوایی زاده معاون فنی و عمرانی شهردار قم در رویداد جام رسانه امید که در فرهنگسرای جوان آغاز شد، با اشاره به پروژه های عمرانی پیش بینی شده در شهر،گفت: ۸۲ درصد از بودجه سال جاری شهرداری قم به پروژه های عمرانی اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه پروژه های مختلفی در سطح شهر اجرایی شده افزود: تمامی پروژه های پیش بینی شده به صورت اولویت های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه تمامی پروژه ها بر اساس بودجه مصوب شورای اسلامی شهر است، اظهار کرد: شهرداری قم بیش از 370 وظیفه  در حوزه های مختلفی چون حمل و نقل،عمرانی، فرهنگی ، اجتماعی،خدمات مدیریت و مدیریت شهری برعهده دارد و مطابق تقسیم بندی های انجام شده برای هرکدام پروژه ای تعریف میشود.

وی با بیان اینکه  بودجه شهرداری قم در 1403 بالغ بر ۵۰۰ درصد، نسبت به سال 1400 افزایش داشته است خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری در سال جاری 14 هزار و 200 میلیارد تومان بوده که 11 هزار و 600 میلیارد تومان از این مقدار به امور عمرانی شهر قم اختصاص داده شده و اقدامات شهرداری نیز متناسب با این بودجه طراحی و اجرایی می شود.

حلوایی زاده ادامه داد: توسعه رینگ های شهر قم به دلیل وجود حرم کریمه اهل بیت شعاعی است.

وی  با تاکید بر اینکه تقاطع های غیر همسطح یکی از وظایف معاونت فنی و عمرانی شهرداری قم دانست و اذعان کرد: اولویت بندی پیاده راها و محور های و تقاطع های غیر همسطح بر اساس اولویت  کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم میشود.

معاون فنی وعمرانی شهرداری قم یادآور شد: گسترش زمین های ورزشی روباز در استان را در دستور کار شهرداری قرار دادیم و الحمدلله با اقدامات لازم شهرداری در بوستان ها، در این راستا گام های موثری برداشته شده است.

وی از راه‌اندازی مرکز تماس آتش‌نشانی خبرداد و گفت: تعداد 25 دستگاه ایستگاه آتش نشانی در شهرقم ایجاد کردیم که به لحاظ استاندارد، به نُرم استاندارد رسیده است.

حلوایی زاده، گسترش و کیفیت بخشی پارکینگ های عمومی در سطح استان قم را از جمله اقدامات شهرداری قم دانست و بیان کرد: شهرداری قم در این راستا تلاش های قابل توجهی انجام داده و توانستیم در سال گذشته، تعداد سه زمین را برای پارکینگ عمومی شهر تامین کنیم که پارکینگ عمومی خیابان امام و آذر از جمله این اقدامات است که درحال انجام و تکمیل است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ بوستان در استان قم به میزان ۱۰ میلیون متر مربع ایجاد کردیم و تمام طراحی های بوستان ها به صورتی است که همه شرایط تفریحی و مدیریتی در  آن ها لحاظ و طراحی شده است.


منبع مطلب: آوای قاصدک
https://qom.ir/FwPDl